Veel Gestelde Vragen

Veel Gestelde Vragen - FAQ

Inhoudstabel

Hoe bestel ik?

Hoe gebruik ik de blog?

Hoe kan ik betalen?

Hoe kan ik de winkel bereiken?

Hoe maak ik een afspraak?

Hoe oud moet je zijn voor het laten zetten van een piercing?

Hoe weet ik welk nazorg product voor mij geschikt is?

Hoe weet ik welk sieraad geschikt is?

Hoe weet ik welke maat sieraad ik moet hebben?

Hoe weet ik welke tang ik nodig heb?

Hoe wordt mijn pakketje verzonden?

Ik heb een afspraak gemaakt maar ik werd geannuleerd wat moet ik doen?

Ik heb een bestelling op maat geplaatst, hoelang duurt het voor ik het in ontvangst kan nemen?

Ik heb een cadeaucode gekregen, hoe gebruik ik deze op de webshop?

Ik heb een item gezien in de fysieke winkel die ik graag wil hebben, kan ik het hier ook bestellen?

Ik heb een tang nodig, waar vind ik die?

Ik heb hulp nodig bij het plaatsen van mijn sieraad, kan ik om hulp vragen?

Ik heb mij bedacht en wil mijn bestelling op maat toch annuleren, maar ik heb al aanbetaald, wat nu?

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, wat nu?

Ik kan het item dat ik wil hebben niet vinden, wat nu?

Ik moet een MRI scan krijgen binnenkort, moeten al mijn piercings eruit?

Ik wil mijn piercing laten nakijken maar ik woon ver weg, wat kan ik doen?

Ik wil mijn piercing laten zetten bij SoeshaPiercing met een sieraad dat ik in de webshop heb gezien, kan dat?

Kan ik met goud(kleurig)e sieraden gepierced worden?

Kan ik mijn item ruilen of terugsturen?

Met welke sieraden kan ik de piercing of oorbel laten zetten?

Moet ik een afspraak maken voor het laten zetten van een piercing?

Plaatst Soesha ook piercings?

Schiet Soesha ook oorbellen?

Vanaf wanneer mag ik mijn oorbel of piercing verwisselen?

Waar is de winkel?

Waar staan de prijslijsten voor de fysieke winkel?

Waar vind ik de meest recente kortingscodes?

Waar vind ik de nazorg middelen op de webshop?

Waar vind ik de sieraden op de webshop?

Waar vind ik meer informatie over piercings?

Waarom zijn veel sieraden zonder staafje?

Wat kost een piercing laten zetten?

Wat zijn de huidige Openingstijden

Wat zijn de levertijden als ik een bestelling heb geplaatst?

Wat zijn de levertijden bij op maat bestelde sieraden?

Zijn de prijzen hier in de webshop hetzelfde als in de fysieke winkel in Den Haag?


Hoe bestel ik?

Op de webshop klik je op het item dat je wilt hebben, klik de keuzes van het item aan die aan jouw wensen voldoet en klik op bestellen. Dan krijg je nog keuzes aangeboden die bij het item passen die je geselecteerd hebt. Daarbij kun je naar de winkelwagen of juist nog even verder winkelen.

Wanneer je uit gewinkeld bent klik je op het winkelwagen icoontje links boven in beeld.

Deze leidt jouw naar je winkelwagen. Lees de informatie op die pagina even door en controleer je bestelling. Daar voer je eventueel nog je kortingscode toe als je die hebt. Dan klik of tap je op bestelling afronden.

Daar word je geleid naar de inlog pagina. Daar kun je inloggen als je reeds een account hebt. Anders kun je er een aanmaken. Maar je kunt ook bestellen zonder een account aan te maken uiteraard.

Hierna kom je op de pagina waar je je adresgegevens in kunt vullen. Als je al een account hebt en daar bent ingelogd, worden je gegevens voor jou ingevuld met de informatie die je vorige keer hebt opgegeven.

Kies je betaalwijze, adres, soort verzending en dergelijke.

Wanneer je daar al je gegevens hebt ingevuld en de algemene voorwaarden hebt gelezen kun je de bestelling inzenden door op bestelling bevestigen te klikken of tappen.

Dan ga je daar naar betalen volgens de betaalwijze die je gekozen hebt en als dat eenmaal gedaan is kom je op de bevestigingspagina.

Daar zie je jouw ordernummer. Jouw bestelling is verzonden! Dankjewel!

Hoe gebruik ik de blog?

Op de blog van Soesha.nl vind je een compleet database aan informatie over piercings. In het menu zal je veel voor gerangeerd vinden. Als je het menu ingewikkeld vindt of niet kunt vinden wat je zoekt kun je ook de zoekmachine van de blog gebruiken.

Op desktop view staat deze in de rechterkolom. Op mobile view staat deze onderaan de tekst.

Als je dan nog steeds niet kunt vinden wat je zoekt kun je ook altijd contact opnemen. Dit kan ook eenvoudig via de live chat functie. Deze vind je rechts onderaan in beeld.

Hoe kan ik betalen?

Op de webshop vind je veel verschillende betaalwijzen.

Je kunt gebruik maken van een van de volgende mogelijkheden:

  • Paypal (makkelijk, veilig, snel, ook met creditcard, en PayPal verzekerd vaak ook jouw aankoop)
  • Bank overschrijving
  • Apple Pay
  • Bancontact
  • Belfius
  • KBC/CBC
  • Klarna Achteraf Betalen
  • IDEAL
  • Credit Card
  • SoFortBanking
  • Bitcoins
  • Onder rembours
  • Mister Cash
  • Vooraf overmaken
  • Betalen bij afhalen

 

Hoe kan ik de winkel bereiken?

De winkel is fysiek enkel te betreden op afspraak. Een afspraak maken doe je zo.

Als je vragen hebt kun je deze uiteraard ook stellen via internet. Maak daarvoor gebruik van de live chat functie op de blog en op de webshop of stuur een privé bericht naar Facebook of Instagram, of een email naar info@soesha.nl of een WhatsApp berichtje. Bellen kan uiteraard ook echter werk ik alleen dus is de telefoon vaak moeilijk bereikbaar omdat ik deze niet kan opnemen als ik met een cliënt bezig ben. Spreek daarom vooral de voicemail in want die controleer ik een aantal keer per dag. Vergeet daarbij uiteraard niet duidelijk je voor en achternaam in te spreken alsmede het telefoonnummer waarop je te bereiken bent.

Hoe maak ik een afspraak?

Ga naar deze pagina en lees de informatie goed door. Lees alles goed door voor je boekt om teleurstellingen te voorkomen.

Mocht je toch nog vragen hebben na het lezen van de informatie, neem dan gerust contact op via de live chat, Facebook, Instagram, email of WhatsApp.

Hoe oud moet je zijn voor het laten zetten van een piercing?

Ethisch gezien is anders dan Wettelijk gezien. De wet is mijn minimum maar moreel en ethisch gezien heb ik zo mijn eigen restricties voor jouw veiligheid. Bekijk het artikel hierover.

Hoe weet ik welk nazorg product voor mij geschikt is?

Dat is afhankelijk van welke situatie jij je met je piercing nu in bevindt. Voor persoonlijk advies raad ik je aan een consult te boeken. Tenzij je de piercing door mij hebt laten zetten uiteraard. Als de piercing bij Soesha geplaatst is dan volg je de gebruikelijke nazorg instructies en neem contact op bij twijfels, zorgen of vragen.

Hoe weet ik welk sieraad geschikt is?

Op de webshop kun je de sieraden ook bekijken gerangeerd op plek. Kijk daarvoor in het menu “sieraden” en daar in het submenu naar “sieraden op plek”.

Bekijk de product informatie voor advies over de maten en de soorten sieraden.

Bekijk dit artikel voor meer informatie over de verschillende materialen en wat er veilig is in welke situatie.

Hoe weet ik welke maat sieraad ik moet hebben?

Bekijk hier informatie over de verschillende maten en wat er gemiddeld gangbaar is. Bekijk hier uitgebreidere informatie over hoe je de maat van je sieraad kunt opmeten en waar dat allemaal van af hangt.

Hoe weet ik welke tang ik nodig heb?

Bekijk hier het artikel over de verschillende materialen die je in huis wilt hebben als je piercings hebt.

Hoe wordt mijn pakketje verzonden?

De meeste bestellingen worden verstuurd in een envelop dat door de brievenbus past. Deze zendingen zijn niet voorzien van een track & trace en worden via het reguliere postnetwerk verstuurd.

Sommige artikelen, zoals de merkartikelen worden (indien binnenland) met een brievenbuspakketje verzonden zodat deze wél gevolgd kunnen worden met een track & trace code. De kosten zijn iets hoger, maar lager dan pakketpost. 

Wanneer jouw bestelling met de pakketdienst verstuurd wordt, ontvang je een e-mail met een “track & trace”.  PostNL of DHL biedt het pakketje twee keer bij je aan. Mocht je beide keren niet in de gelegenheid zijn om het pakketje in ontvangst te nemen, dan ontvang je van de postbode een afhaalbewijs waarmee je het pakketje op het dichtstbijzijnde postkantoor af kunt halen.

Via Track & Trace kun je zelf de voortgang van de levering van jouw pakket in de gaten houden.

Ik heb een afspraak gemaakt maar ik werd geannuleerd wat moet ik doen?

Als je geboekt hebt maar een bericht in je inbox hebt ontvangen dat je nu geannuleerd bent, dan kan het zijn dat je de informatie op de afspraak pagina niet goed hebt doorgelezen en daarom bijvoorbeeld je achternaam erbij bent vergeten te vermelden. Of je hebt een nickname gebruikt, of je hebt iets geboekt wat niet kan of een comment geschreven bij je boeking dat aangaf dat je een andere boeking moet hebben of een boeking erbij moet hebben.

Daarom, lees de informatie op de pagina goed door voor je boekt en ga de stappen na bij het boeken.

Mocht het dan nog steeds niet lukken, neem uiteraard gerust contact op, daar ben ik voor.

Ik heb een bestelling op maat geplaatst, hoelang duurt het voor ik het in ontvangst kan nemen?

Dit hangt ervan af wanneer je de bestelling hebt geplaatst, bij welk merk en wat er is afgesproken. Meer informatie over op maat gemaakte sieraden en dergelijke vind je hier.

Ik heb een cadeaucode gekregen, hoe gebruik ik deze op de webshop?

De cadeaucode kun je invullen in het daarvoor bestemd vakje in de winkelwagen. Dan wordt deze automatisch meegenomen in je totaal bedrag, indien de code nog geldig is dan uiteraard.

Ik heb een item gezien in de fysieke winkel die ik graag wil hebben, kan ik het hier ook bestellen?

Als deze niet op de webshop staat dan kun je mij mailen om een special order voor je aan te maken. Als deze niet meer op voorraad is kan ik het nog nabestellen of laten maken. Bekijk eerst de informatie op deze pagina.

Ik heb een tang nodig, waar vind ik die?

De tangen vind je op de webshop in het menu onder “drogisterij”, in “gereedschap”.

Ik heb hulp nodig bij het plaatsen van mijn sieraad, kan ik om hulp vragen?

Uiteraard kan dat! (tenzij we in een lockdown zitten dan uiteraard lol). Boek daarvoor een afspraak.

Daarvoor boek je “sieraad plaatsen zonder aankoop”. Let op dat je de informatie op de afspraak pagina wel goed doorleest voor je boekt anders riskeer je geannuleerd te worden.

Ik heb mij bedacht en wil mijn bestelling op maat toch annuleren, maar ik heb al aanbetaald, wat nu?

Als je je bedenkt kun je uiteraard je bestelling annuleren en je aanbetaling terugkrijgen. Echter worden er wel kosten in rekening gebracht voor het voorwerk en de administratiekosten. Deze worden van de aanbetaling afgetrokken. Bekijk hier wat deze kosten zijn.

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, wat nu?

Als je de bestelling geplaatst hebt via de webshop zou deze, indien op voorraad binnen 3 werkdagen verwerkt moeten worden en jouw kant op gezonden moeten worden.

Echter zijn we samen wel afhankelijk van de post service. Het kan zijn dat er daar iets mis is gegaan. Neem alsjeblieft eerst contact op hierover. Vergeet dan niet je ordernummer bij jouw bericht hierover te vermelden dan kan ik gelijk het een en ander nagaan voor je.

Ik kan het item dat ik wil hebben niet vinden, wat nu?

Probeer eerst het menu en de submenu’s.

Vind je m daar nog steeds niet probeer dan de zoekmachine.

Werkt dat ook niet? Het kan zijn dat het door jou gewenst item reeds uitverkocht is. In zo’n geval kun je het beste een mailtje sturen naar info@soesha.nl met zoveel mogelijk informatie over het gewenste artikel.

Ik moet een MRI scan krijgen binnenkort, moeten al mijn piercings eruit?

Als het sieraad wat je draagt ASTM F 136 of F67 of F1295 implanteerbaar titanium is dat is dat hetzelfde materiaal als bij implantaten.

Dat wil zeggen dat het niet magnetisch is en dat dit met een simpele instelling verandering door de arts die de scan gaat uitvoeren, gewoon in de scan kan zonder gevaar.

Als je niet weet welk titanium er in jouw sieraad zit of je weet misschien niet eens wat voor materiaal het is, dan is het raadzaam om dit bij een betrouwbare piercer te laten vervangen.

Als je piercing nog niet helemaal genezen is al helemaal. Maar dan moet dit uiteraard wel steriel gebeuren.

Zoek daarom je piercer altijd goed uit!

Er zijn minstens 365 piercers in Nederland maar als je kijkt op de lijst betrouwbare piercers, zijn het er helaas maar weinig die echt betrouwbaar zijn.

Ik wil mijn piercing laten nakijken maar ik woon ver weg, wat kan ik doen?

Voor je gezondheid en die van je piercing moet je soms verder reizen dan jouw stad. Dat is de moeite waard want het is nu eenmaal je lichaam.

Maar als het simpelweg echt niet kan om een andere reden is er gelukkig ook een variant om dit online te kunnen doen. Bekijk deze pagina.[sS2] 

Ik wil mijn piercing laten zetten bij SoeshaPiercing met een sieraad dat ik in de webshop heb gezien, kan dat?

Ja zeker dat dat kan!

Kies het gewenste sieraad, stop ‘m in je winkelwagentje maar kies bij het afrekenen niet voor een optie waar je het sieraad meteen bij betaalt.

Kies bijvoorbeeld voor “betalen bij afhalen”. Zo weet je dat het sieraad voor jou is gereserveerd maar zit je nog nergens aan vast zodat we samen kunnen kijken of de maat en de vorm ook juist zijn voor de piercing die je wilt laten zetten.

Let op! Vergeet niet ook een afspraak te maken om je bestelling af te halen of te plaatsen.

Kan ik met goud(kleurig)e sieraden gepierced worden?

Jazeker.

Alle sieraden in de categorie “pierceables” van de webshop zijn geschikt om mee gepierced te worden. En nog veel meer!

Heb je iets op het oog dat niet op de webshop vindbaar is? Bekijk dan deze pagina en neem gerust contact op.

Kan ik mijn item ruilen of terugsturen?

Als de verpakking ongeopend is kun je het item meestal nog wel ruilen of terugsturen.

Let op, deze moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden.

Bekijk de informatie over garanties en terugsturen e.d. op deze pagina.

Met welke sieraden kan ik de piercing of oorbel laten zetten?

Bekijk hier de sieraden die geschikt zijn om je piercing mee te laten zetten en lees hier waarom dit zo is en waar deze sieraden allemaal aan moeten voldoen.

Moet ik een afspraak maken voor het laten zetten van een piercing?

Ja dat moet inderdaad.

Ik werk alleen en wil je 100% aandacht geven. Bovendien ben ik me sinds de uitbraak van de pandemie verplicht om bepaalde veiligheidsmaatregelen te nemen. Daarom is de winkel enkel toegankelijk op afspraak.

Een afspraak maken doe je via deze pagina.

Plaatst Soesha ook piercings?

Ja!

Sterker nog, Soesha is zelfs specialist in body piercings sinds 2009. De enige piercingspeciaalzaak in Zuid-Holland.

Schiet Soesha ook oorbellen?

Nee.

Het schieten van oorbellen is niet veilig. Daarom zal geen betrouwbare piercer ooit een oorbel schieten.

Let op! Het zogenaamde “push-through” systeem valt ook onder schieten.

Het gaat dus niet om wat voor systeem gebruikt wordt om oorbellen te schieten (zolang het niet meer een naald gebeurt door een professioneel piercer in een piercing studio noem ik het “schieten”) maar om de algehele hygiëne, de oorbellen die daarbij gebruikt worden en uiteraard ook de bekwaamheid van de “professionals” die dit doen (die dus per definitie geen piercers zijn).

Vanaf wanneer mag ik mijn oorbel of piercing verwisselen?

Dit hangt af van verschillende factoren:

Waar is de winkel?

Het adres van de winkel vind je hier.

Waar staan de prijslijsten voor de fysieke winkel?

De prijslijst voor de behandelingen vind je hier.

Waar vind ik de meest recente kortingscodes?

Alle kortingsacties en andere specials, giveaways en andere acties vind je op de nieuwsbrief en in de Instagram story’s.

Waar vind ik de nazorg middelen op de webshop?

In het menu ga je naar drogisterij en dan naar nazorg middelen.

Waar vind ik de sieraden op de webshop?

Ga in het menu naar Sieraden. Daar vind je alle sieraden.

Kijk nog eens naar het menu, daar kun je ook wat specifieker zoeken.

En dan heb je nog de filters, vergeet de filters niet te gebruiken.

Hulp nodig? Neem contact op via de live chat! Ik wacht op je.

Waar vind ik meer informatie over piercings?

Op de blog vind je een compleet database aan informatie over piercings. Gelukkig kun je via het menu al een heel eind komen.

Anders heb je dan ook nog de submenu’s.

Maar ja dat kan ingewikkeld worden.

Kom je er niet uit dan kun je de zoekmachine gebruiken en als het daarmee zelfs niet lukt, dan kun je mij altijd nog roepen via de live chat.

Waarom zijn veel sieraden zonder staafje?

Bij de grote merken zoals Industrial Strength, Anatometal, BVLA, etc … worden de staafjes altijd los verkocht van de opschroeftopjes. Maar waarom is dat eigenlijk?

Omdat als je een staafje hebt dat past in de piercing waar je het topje wilt dragen, en dit staafje is met inwendig schroefdraad, of zonder schroefdraad, dan hoef je er nooit meer een andere te kopen want alle topjes die voor dit staafje geschikt zijn (bij threadless – zonder schroefdraad zijn dit ALLE topjes zonder schroefdraad na 2018 gefabriceerd).

Dus de eerste keer dat je zo’n sieraad aanschaft is wel iets duurder dan wat je vermoedelijk gewend bent maar daarna hoef je de kosten voor het staafje nooit meer te betalen dus ben je later altijd goedkoper uit.

Wat kost een piercing laten zetten?

De prijzen voor de behandelingen vind je hier.

Let op: als je een piercing laat zetten is de prijs van de behandeling plus de prijs voor het nazorg middel plus de prijs van het sieraad pas het totale prijs.

Maar vraag gerust om advies of indicatie wanneer nodig. Ik ben van de transparantie dus vertel ik je altijd het kostenplaatje vooraf en alles valt te bespreken.

De prijzen zijn vast, maar ik help je wel zoeken naar iets dat binnen jouw budget valt.

Wat zijn de huidige Openingstijden?

De openingstijden zijn sinds de uitbraak van de pandemie in Nederland vrijwel ongewijzigd echter kom je het pand tegenwoordig niet meer in zonder afspraak.

Wel kun je mij altijd bereiken als je vragen hebt.

Behalve als ik net op dat moment met een client bezig ben uiteraard, want net als bij jou, is degene die voor me staat altijd nummer 1. Ik kan moeilijk piercen en typen tegelijk, lol. Ik bericht wel altijd terug dus kan niet missen.

Wat zijn de levertijden als ik een bestelling heb geplaatst?

Bekijk de voorwaarden bij “bestellen, betalen en verzenden” hier.

Wat zijn de levertijden bij op maat bestelde sieraden?

Bekijk hier alle informatie over bestellingen op maat.

Zijn de prijzen hier in de webshop hetzelfde als in de fysieke winkel in Den Haag?

Jazeker, voor het gemak heb ik alle prijzen gelijk gemaakt.

Ook omdat ik anders veel te vaak de prijskaartjes in de fysieke winkel zou moeten vervangen en dat zou heel veel papier kosten, dus niet zo ecologisch verantwoord. Vandaar dat ik alle prijzen heb gesynchroniseerd.

Meld je aan voor de nieuwsbrief! Waarom? Voor duizend goede redenen!

Als er vragen zijn, neem dan gerust contact op! Mail naar info@soesha.nl, of stuur een privé berichtje op Instagram of op Facebook, of gewoon hier op de live chat. Of per WhatsApp.

Neem een kijkje op de sites van Industrial Strength, van BVLA, LeRoiBodyGems en Anatometal voor top kwaliteit sieraden en bekijk hier hoe je deze kunt bestellen.

© 2015 - 2021 Soesha Duka | sitemap | rss